Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

 

 

 

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Konkurs „Granty dla przyszłości” dla wybitnych studentów - II edycja

Konkurs Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ (WSMiP UJ) „Granty dla przyszłości”, realizowany jest poprzez Działanie nr 14 (Zarządzanie talentami) w ramach programu strategicznego Inicjatywa Doskonałości w Uniwersytecie Jagiellońskim. Celem realizowanego w ramach działania nr 14 Konkursu jest prowadzenie badań naukowych w ramach studenckich zespołów badawczych, rozwój kompetencji naukowych i włączenie studentów w realizowane w ramach WSMiP prace badawcze, przygotowanie publikacji naukowych oraz upowszechnienie ich wyników oraz rozwój kompetencji miękkich, związanych z prowadzeniem badań naukowych.

Kontakt:

Dr Elżbieta Binczycka-Gacek
tel. 12 663 25 66, pokój nr 228,
e-mail: wsmip.iduj@uj.edu.pl

mgr inż. Teresa Borstyn 
e-mail: teresa.borstyn@uj.edu.pl
tel. 12 663 27 47

Harmonogram konkursu:

nabór wniosków: do 30 listopada 2022

The second edition of the "Grants for the Future" competition for outstanding students

 

We are very pleased to inform you that in connection with the implementation of the Strategic Program Excellence Initiative at the Faculty of International and Political Studies, the second edition of the "Grants for the Future" Competition for outstanding students has been announced.The aim of the Competition is to conduct scientific research as part of student research teams, develop scientific competences and involve students in research work, prepare scientific publications, disseminate their results and develop soft skills related to conducting scientific research.


Deadline and information meeting

 

The call for applications in the second edition of the competition ends on November 30.

 

An on-line information meeting regarding this competition is scheduled for November 25 at 10.00

 

We cordially invite interested students to participate in this meeting:

 

Link: https://tinyurl.com/2p85cdpu

 

 

We strongly encourage you to prepare project applications and participate in this competition!

 

 

Pliki do pobrania
pdf
Wyniki konkursu
docx
Zasady konkursu
docx
Regulations of the Competitions
docx
Wzór informacji o dorobku członków zespołu
docx
The achievements of the team member
docx
Wzór opinii opiekuna naukowego
docx
The opinion of an academic teacher
pdf
Informacja o ochronie danych osobowych
pdf
Klauzula informacyjna
pdf
Information clause

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Kto może być wnioskodawcą i członkiem zespołów badawczych?
Wnioskodawcą, pełniącym funkcję kierownika projektu oraz członkami zespołów, mogą być studenci poszczególnych jednostek Wydziału, posiadających status osób studenckich, w planowanym okresie realizacji projektu. W konkursie mogą wziąć udział studenci, którzy posiadają średnią ważoną na poziomie co najmniej 4.0 z ostatniego roku akademickiego.

Jaki jest minimalny skład zespołu projektowego?
W skład zespołu projektowego wchodzi co najmniej dwoje osób studenckich z poszczególnych kierunków studiów na WSMiP.

Czy w skład zespołu mogą wchodzić dodatkowo osoby studenckie oraz pracownicy WSMiP oraz innych jednostek?
Tak, w skład zespołu mogą dodatkowo wchodzić studenci oraz pracownicy, w przypadku uzasadnionego, wspólnego prowadzenia badań w ramach zespołu projektowego.

Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku konkursowego?
Do wniosku konkursowego, należy dołączyć zaświadczenie o wysokości średniej ważonej, spis osiągnięć członków zespołu i opinię opiekuna naukowego wraz z deklaracją objęcia opieki merytorycznej nad realizacją projektu, wg załączonych wzorów dokumentów.

Jakie tematy badawcze mogą zostać objęte finansowaniem w ramach Konkursu?
W ramach konkursu finansowaniem mogą zostać objęte wnioski konkursowe, wpisujące się tematycznie w problematykę badawczą Priorytetowych Obszarów Badawczych Anthropocene, DigiWorld, FutureSoc oraz Heritage.

Jakie działania można finansować w ramach Konkursu?
W ramach Konkursu kosztami kwalifikowanymi są wydatki związane z prowadzeniem badań oraz ich upowszechnieniem:
- koszty badań, niezbędnych do realizacji projektu i uzasadnione we wniosku konkursowym;
- szkolenia – podnoszenie kwalifikacji; 
- usługi wewnętrzne lub zewnętrzne (np. wynajem sal, usługi tłumaczeniowe);
- delegacje krajowe lub zagraniczne; 
- zakup środków trwałych;
- inne koszty, niezbędne do realizacji projektu i uzasadnione we wniosku konkursowym.

W jaki sposób należy przygotować i złożyć wniosek projektowy?
Wnioski w konkursie składane są w systemie teleinformatycznym przeznaczonym do obsługi projektów w ramach Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza (https://strefaid.uj.edu.pl/). W miejscu „Szczegółowy opis projektu” należy opisać cele i znaczenie naukowe projektu oraz jego nowatorski charakter.

Jaka jest maksymalna kwota projektu?
Maksymalna kwota wnioskowanego projektu wynosi 10 000 zł.

W jaki sposób rozstrzygany jest konkurs?
Konkurs jest rozstrzygany na podstawie decyzji Komisji Konkursowej, złożonej z władz dziekańskich WSMiP oraz członków Zespołu Wydziałowego ds. realizacji Programu Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza. Maksymalna punktacja wynosi 100 punktów. Lista rankingowa tworzona jest na podstawie przyznanej liczby punktów. Finansowaniem zostają objęte najwyżej ocenione projekty mieszczące się w puli finansowej danej edycji, które uzyskały co najmniej 60 punktów.

Czy w pracach Komisji bierze udział przedstawiciel studentów?
Tak, w pracach Komisji w charakterze obserwatora bierze udział przedstawiciel Samorządu Studentów WSMiP.

Ile wniosków można złożyć w danej edycji konkursu?
Wnioskodawca może złożyć jeden wniosek w danej edycji konkursu.

Ile wynosi okres realizacji projektu?
Maksymalny czas realizacji projektu wynosi 6 miesięcy. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość jednokrotnego przedłużenia realizacji projektu o maksymalnie 1 miesiąc lub maksymalnie do 31 lipca 2022 r. Wniosek w tej sprawie, na co najmniej 14 dni przed końcem pierwotnego terminu zakończenia projektu, składany jest do Koordynatora Konkursu.

Kiedy należy rozpocząć realizację projektu w pierwszej drugiej Konkursu?
Realizacja projektu rozpoczyna się zgodnie z harmonogramem przedstawionym we wniosku konkursowym. Termin rozpoczęcia realizacji projektu w drugiej edycji konkursu obejmuje okres do 31 grudnia 2022 roku.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Who can be the applicant and the member of the research teams?
The applicants and the members of the research teams within the Competition may be the students of specific organisational units of the Faculty of International and Political Studies of the Jagiellonian University, having the status of a student within the designated period of the project execution, who have the grade mean of at least 4.0 during the preceding academic year or in the first semester – in case of the first and second cycle students. 


What is the minimum composition of the research team?
The research team consists of at least two students of specific fields of the Faculty of International and Political Studies of the Jagiellonian University

Can the research team also comprise the students and the working staff of the Faculty of International and Political Studies and of other organisational units?

The team may also comprise students and academic staff, in case of a justified joint research execution within the project team.

What documents should accompany the competition application?
The competition application must be accompanied with a certificate of the grade mean, the list of achievements of the team members and the opinion of the scientific supervisor with the declaration of their intent to provide substantive support over the project, according to the list of documents attached hereto.

Which research subjects may be covered by the financial support within the Competition?
The  financial support within the competition  shall apply to the competition applications which fit into the thematic fields of Anthropocene Priority Research Areas, DigiWorld, FutureSoc and Heritage.

What kind of actions can be financially supported within the Competition?
The eligible costs within the competition are the expenses connected with conducting the research and their promoting:
- the costs of the research necessary for the project execution and justified in the competition application;
- trainings – qualifications improvement;
- internal or external services (such as rental of premises, translation);
- national and foreign trips; 
- the purchase of fixed assets;
- other costs, necessary for the project execution and justified in the competition application. 

How the project application can be prepared and filed?
The applications in the competition are filed via ICT system designated for servicing the projects within the Excellence Initiative of the Research University  (https://strefaid.uj.edu.pl/). In the section – “Detailed project description” the project objectives and its academic significance must be described, together with its innovative character.

What is the maximum amount of the project?
The maximum amount of the project is 10,000

How is the Competition resolved?
The competition is resolved pursuant to the decision of the Competition Jury consisting of the representatives of the Dean’s authorities of the Faculty of International and Political Studies of the Jagiellonian University, the members of the Faculty Team for the execution  of the Excellence Initiative – Research University programme. The maximum score is 100 points. The ranking list is created on the basis of the number of points received. The financing support goes to the projects which received the highest score within the financial limit of a given edition and which gained at least 60 points.