Отображение сетевого контента Отображение сетевого контента

Навигация Навигация

Отображение сетевого контента Отображение сетевого контента

DialogUJmy! – klasa uczniów przy Instytucie Europeistyki UJ tworzy innowacyjne narzędzie dialogu

20 listopada 2015 r. druga klasa kompetencji międzykulturowych przy Instytucie Europeistyki UJ wzięła udział w tworzeniu innowacyjnego narzędzia dialogu młodzieży z decydentami w Małopolsce – gry karciano-planszowej "Małopolski Dialog Młodzieży" tworzonej przez Stowarzyszenie Europe4Youth.

Narzędzie to będzie służyło do przeprowadzania konsultacji społecznych w ramach Dialogu Usystematyzowanego, innych form dialogu społecznego, a także jako instrument szkoleniowy w edukacji obywatelskiej.

Polega ono na szukaniu najefektywniejszych rozwiązań problemów społecznych, szukaniu kompromisu i współpracy z interesariuszami w polityce na rzecz młodzieży. Rozwiązania rejestrowane są w raportach krajowych każdej rundy Dialogu Usystematyzowanego i przesyłane do analizy na Unijne Konferencje Młodzieżowe.

Projekt "Uniwersytecka Klasa Kompetencji Kulturowych" jest realizowany nieprzerwanie od roku akademickiego 2010/2011 w ramach współpracy Instytutu Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz VIII LO w Krakowie.

Nadrzędnym celem klasy jest rozwinięcie u uczniów umiejętności niezbędnych do pracy i komunikacji w międzynarodowym zespole. Do takich umiejętności zaliczono: pogłębienie znajomości kultury Europy, rozszerzenie horyzontów myślowych, zapoznanie z różnymi europejskimi stylami rozumowania, wyrażania uczuć oraz porozumiewania się i współpracy w celu zrealizowania wspólnego projektu.

Ważnymi założeniami projektu są: rozwijanie u uczniów tolerancji i szacunku wobec innych kultur i wartości a także kreatywności, przedsiębiorczości oraz odpowiedzialności za grupę i wykonywane zadanie, umiejętności oceniania i wyciągania wniosków ze współpracy międzynarodowej, dostrzegania przykładów dobrej praktyki i błędów, których należy w przyszłości unikać.

Дата публикации: 23.11.2015
Published by: Tomasz Pugacewicz