Gündem İçeriği Gündem İçeriği

Nowoczesny system poczty elektronicznej dla pracowników

Informujemy, iż Uniwersytet Jagielloński uruchomił dla pracowników nowoczesny system poczty elektronicznej, oferujący jego użytkownikom wiele interesujących funkcji, zwiększając równocześnie komfort i bezpieczeństwo w zakresie wymiany informacji. System działa w oparciu o nową, lokalną infrastrukturę sprzętową UJ.

I. Dla kogo nowa poczta?

Nowa poczta jest przygotowana dla wszystkich pracowników UJ (naukowych, administracyjnych i technicznych). Migracja jest wymagana w celu utrzymania stabilnego działania uniwersyteckich systemów IT. Korzystanie z poczty w domenie @uj.edu.pl zapewnia prowadzenie komunikacji oficjalnej i rejestrowanej.

II. Dlaczego wdrażamy nowy system pocztowy?

  • Nowa poczta oparta jest o nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne.
  • Książka adresowa - system oferuje aktualizowaną na bieżąco listę adresów pracowników. Dodatkowo zapewnia możliwość przechowywania i synchronizowania własnych wpisów (z licznymi polami …) pomiędzy urządzeniami mobilnymi i stacjonarnymi.
  • Kalendarz - synchronizacja wydarzeń z możliwością udostępniania i współdzielenia w ramach zespołu, biura lub grupy.
  • OneDrive - możliwość udostępniania plików, których nie można wysłać pocztą jako załącznik.

III. Co będzie potrzebne do rozpoczęcia migracji.

  • Adres e-mail Użytkownika.
  • Hasło do dotychczas używanej skrzynki pocztowej.
  • Komputer, telefon, tablet i inne urządzenia, które mają mieć dostęp do poczty
  •  …cierpliwość.

IV. O czym należy pamiętać.

  • Procedura obejmuje migrację wiadomości pocztowych z dotychczasowej skrzynki. Czas trwania migracji uzależniony jest od liczby osób oczekujących oraz od ilości wiadomości przechowywanych na koncie pocztowym.
  • Migrowane są wiadomości z zachowaniem struktury folderów stąd elementów wysłanych należy szukać również w katalogu SENT.
  • NIE SĄ MIGROWANE KONTAKTY, KALENDARZ, REGUŁY I PRZEKIEROWANIA. Stosowne procedury odtworzenia pierwotnej konfiguracji konta znajdują się na stronie: www.dui.uj.edu.pl/konfigurowanie-konta-nowej-poczty
  • W końcowej części migracji występuje blokada dostępu do poczty i innych usług. Może ona trwać od kliku do kilkudziesięciu minut. W tym czasie nowe wiadomości są kolejkowane na serwerze i zostaną one dostarczone po zakończeniu migracji.
  • Zalecane przeglądarki do korzystania z interfejsu OWA to: Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari.
  • Dla pełnego wykorzystania funkcjonalności nowej poczty wymagana jest ponowna konfiguracja lokalnego klienta poczty. Stosowną instrukcję znajdą państwo na stronie: www.dui.uj.edu.pl/konfigurowanie-konta-nowej-poczty.

V. Migracja.

VI. W przypadku problemów.

Jeżeli:

  • podczas aktywacji migracji skrzynki pocztowej wyświetla się komunikat o błędzie poprawności danych (użytkownik, hasło),
  • przedłuża się migracja skrzynki pocztowej,
  • nie skopiowałem książki adresowej,

prosimy o przesłanie zgłoszenia za pomocą formularza dostępnego na stronie http://www.pomocit.uj.edu.pl/.

W temacie prosimy wpisać „Problem z migracją skrzynki".

W razie problemów proszę napisać na adres: pomocIT@uj.edu.pl.

Yayımlanma Tarihi: 14.03.2016
Yayınlayan: Tomasz Pugacewicz