Nowoczesny system poczty elektronicznej dla pracowników
Informujemy, iż Uniwersytet Jagielloński uruchomił dla pracowników nowoczesny system poczty elektronicznej, oferujący jego użytkownikom wiele interesujących funkcji, zwiększając równocześnie komfort i bezpieczeństwo w zakresie wymiany informacji. System działa w oparciu o nową, lokalną infrastrukturę sprzętową UJ.
I. Dla kogo nowa poczta?
Nowa poczta jest przygotowana dla wszystkich pracowników UJ (naukowych, administracyjnych i technicznych). Migracja jest wymagana w celu utrzymania stabilnego działania uniwersyteckich systemów IT. Korzystanie z poczty w domenie @uj.edu.pl zapewnia prowadzenie komunikacji oficjalnej i rejestrowanej.
II. Dlaczego wdrażamy nowy system pocztowy?
- Nowa poczta oparta jest o nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne.
- Książka adresowa - system oferuje aktualizowaną na bieżąco listę adresów pracowników. Dodatkowo zapewnia możliwość przechowywania i synchronizowania własnych wpisów (z licznymi polami …) pomiędzy urządzeniami mobilnymi i stacjonarnymi.
- Kalendarz - synchronizacja wydarzeń z możliwością udostępniania i współdzielenia w ramach zespołu, biura lub grupy.
- OneDrive - możliwość udostępniania plików, których nie można wysłać pocztą jako załącznik.
III. Co będzie potrzebne do rozpoczęcia migracji.
- Adres e-mail Użytkownika.
- Hasło do dotychczas używanej skrzynki pocztowej.
- Komputer, telefon, tablet i inne urządzenia, które mają mieć dostęp do poczty
- …cierpliwość.
IV. O czym należy pamiętać.
- Procedura obejmuje migrację wiadomości pocztowych z dotychczasowej skrzynki. Czas trwania migracji uzależniony jest od liczby osób oczekujących oraz od ilości wiadomości przechowywanych na koncie pocztowym.
- Migrowane są wiadomości z zachowaniem struktury folderów stąd elementów wysłanych należy szukać również w katalogu SENT.
- NIE SĄ MIGROWANE KONTAKTY, KALENDARZ, REGUŁY I PRZEKIEROWANIA. Stosowne procedury odtworzenia pierwotnej konfiguracji konta znajdują się na stronie: www.dui.uj.edu.pl/konfigurowanie-konta-nowej-poczty.
- W końcowej części migracji występuje blokada dostępu do poczty i innych usług. Może ona trwać od kliku do kilkudziesięciu minut. W tym czasie nowe wiadomości są kolejkowane na serwerze i zostaną one dostarczone po zakończeniu migracji.
- Zalecane przeglądarki do korzystania z interfejsu OWA to: Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari.
- Dla pełnego wykorzystania funkcjonalności nowej poczty wymagana jest ponowna konfiguracja lokalnego klienta poczty. Stosowną instrukcję znajdą państwo na stronie: www.dui.uj.edu.pl/konfigurowanie-konta-nowej-poczty.
V. Migracja.
- uruchomić migrację można na stronie: https://idm.uj.edu.pl/useractivation,
- stan migracji sprawdzisz na stronie: https://idm.uj.edu.pl/migrationstatus.
VI. W przypadku problemów.
Jeżeli:
- podczas aktywacji migracji skrzynki pocztowej wyświetla się komunikat o błędzie poprawności danych (użytkownik, hasło),
- przedłuża się migracja skrzynki pocztowej,
- nie skopiowałem książki adresowej,
prosimy o przesłanie zgłoszenia za pomocą formularza dostępnego na stronie http://www.pomocit.uj.edu.pl/.
W temacie prosimy wpisać „Problem z migracją skrzynki".
W razie problemów proszę napisać na adres: pomocIT@uj.edu.pl.
Osoba publikująca: Tomasz Pugacewicz