Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nowoczesny system poczty elektronicznej dla pracowników

Informujemy, iż Uniwersytet Jagielloński uruchomił dla pracowników nowoczesny system poczty elektronicznej, oferujący jego użytkownikom wiele interesujących funkcji, zwiększając równocześnie komfort i bezpieczeństwo w zakresie wymiany informacji. System działa w oparciu o nową, lokalną infrastrukturę sprzętową UJ.

I. Dla kogo nowa poczta?

Nowa poczta jest przygotowana dla wszystkich pracowników UJ (naukowych, administracyjnych i technicznych). Migracja jest wymagana w celu utrzymania stabilnego działania uniwersyteckich systemów IT. Korzystanie z poczty w domenie @uj.edu.pl zapewnia prowadzenie komunikacji oficjalnej i rejestrowanej.

II. Dlaczego wdrażamy nowy system pocztowy?

  • Nowa poczta oparta jest o nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne.
  • Książka adresowa - system oferuje aktualizowaną na bieżąco listę adresów pracowników. Dodatkowo zapewnia możliwość przechowywania i synchronizowania własnych wpisów (z licznymi polami …) pomiędzy urządzeniami mobilnymi i stacjonarnymi.
  • Kalendarz - synchronizacja wydarzeń z możliwością udostępniania i współdzielenia w ramach zespołu, biura lub grupy.
  • OneDrive - możliwość udostępniania plików, których nie można wysłać pocztą jako załącznik.

III. Co będzie potrzebne do rozpoczęcia migracji.

  • Adres e-mail Użytkownika.
  • Hasło do dotychczas używanej skrzynki pocztowej.
  • Komputer, telefon, tablet i inne urządzenia, które mają mieć dostęp do poczty
  •  …cierpliwość.

IV. O czym należy pamiętać.

  • Procedura obejmuje migrację wiadomości pocztowych z dotychczasowej skrzynki. Czas trwania migracji uzależniony jest od liczby osób oczekujących oraz od ilości wiadomości przechowywanych na koncie pocztowym.
  • Migrowane są wiadomości z zachowaniem struktury folderów stąd elementów wysłanych należy szukać również w katalogu SENT.
  • NIE SĄ MIGROWANE KONTAKTY, KALENDARZ, REGUŁY I PRZEKIEROWANIA. Stosowne procedury odtworzenia pierwotnej konfiguracji konta znajdują się na stronie: www.dui.uj.edu.pl/konfigurowanie-konta-nowej-poczty
  • W końcowej części migracji występuje blokada dostępu do poczty i innych usług. Może ona trwać od kliku do kilkudziesięciu minut. W tym czasie nowe wiadomości są kolejkowane na serwerze i zostaną one dostarczone po zakończeniu migracji.
  • Zalecane przeglądarki do korzystania z interfejsu OWA to: Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari.
  • Dla pełnego wykorzystania funkcjonalności nowej poczty wymagana jest ponowna konfiguracja lokalnego klienta poczty. Stosowną instrukcję znajdą państwo na stronie: www.dui.uj.edu.pl/konfigurowanie-konta-nowej-poczty.

V. Migracja.

VI. W przypadku problemów.

Jeżeli:

  • podczas aktywacji migracji skrzynki pocztowej wyświetla się komunikat o błędzie poprawności danych (użytkownik, hasło),
  • przedłuża się migracja skrzynki pocztowej,
  • nie skopiowałem książki adresowej,

prosimy o przesłanie zgłoszenia za pomocą formularza dostępnego na stronie http://www.pomocit.uj.edu.pl/.

W temacie prosimy wpisać „Problem z migracją skrzynki".

W razie problemów proszę napisać na adres: pomocIT@uj.edu.pl.

Data opublikowania: 14.03.2016
Osoba publikująca: Tomasz Pugacewicz