Konkurs Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ (WSMiP UJ) na rozwój międzynarodowej współpracy badawczej, realizowany jest w ramach Działania nr 3 (R2R – współpraca badawcza) w ramach programu strategicznego Inicjatywa Doskonałości w Uniwersytecie Jagiellońskim. Celem realizowanego w ramach działania nr 3 Konkursu jest podniesienie jakości pracy badawczej oraz badawczo-dydaktycznej pracowników WSMiP oraz rozwój współpracy międzynarodowej, zwiększenie umiędzynarodowienia dorobku pracowników, zwiększenie stopnia interdyscyplinarności badań, stworzenie międzynarodowych grup badawczych aplikujących wspólnie o granty międzynarodowe lub współtworzących publikacje o międzynarodowym zasięgu, jakim jest publikacja monografii zbiorowej w wydawnictwie międzynarodowym II poziomu lub publikacja numeru tematycznego (special issue) czasopisma naukowego o znaczeniu międzynarodowym, indeksowanego w bazie Scopus, któremu przypisano co najmniej 100 punktów, zgodnie z aktualnym wykazem czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych oraz wykazem wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe.
Kontakt:
Dr Elżbieta Binczycka-Gacek
tel. 12 663 25 66, pokój nr 235,
e-mail: wsmip.iduj@uj.edu.pl
Harmonogram konkursu:
W ramach Konkursu wnioskodawcami mogą być pracownicy poszczególnych jednostek Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ, zatrudnieni na stanowiskach badawczo-dydaktycznych oraz badawczych, w planowanym okresie realizacji projektu, posiadających dorobek międzynarodowy w postaci, jednego z poniższych kryteriów:
Warunkiem formalnym złożenia wniosku jest udział w zespole badawczym, co najmniej dwojga pracowników zatrudnionych w prestiżowych zagranicznych jednostkach naukowych, potwierdzony stosowną deklaracją dotyczącą zainteresowania współpracą w ramach realizacji projektu.
Dodatkowo w skład zespołu mogą wchodzić pozostali pracownicy WSMiP zatrudnieni na innych stanowiskach oraz pracownicy pozostałych wydziałów UJ, a także studenci oraz przedstawiciele otoczenia społeczno-gospodarczego.
W ramach Konkursu kosztami kwalifikowanymi są wydatki związane z prowadzeniem badań oraz ich upowszechnieniem:
Wnioski w konkursie składane są w systemie teleinformatycznym przeznaczonym do obsługi projektów w ramach Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza (https://strefaid.uj.edu.pl/).
Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację działania w pierwszej edycji Konkursu wynosi 200 000 zł. Maksymalna kwota wnioskowanego mini-grantu wynosi 50 000 zł. W uzasadnionych przypadkach Komisja Konkursowa może zdecydować o przyznaniu niższej kwoty, niż wnioskowanej w budżecie projektu.
Wnioskodawca może złożyć jeden wniosek w danej edycji konkursu. W kolejnej edycji konkursu Laureat może złożyć wniosek w przypadku zakończenia i złożenia sprawozdania z realizacji projektu w systemie teleinformatycznym przeznaczonym do obsługi projektów w ramach Inicjatywy Doskonałości Uczelnia Badawcza (https://strefaid.uj.edu.pl/).
Ocena merytoryczna wniosków i ogłoszenie wyników Konkursu odbywa się w terminie do 30 dni roboczych od zakończenia naboru w danej edycji Konkursu. Od rozstrzygnięcia Komisji Konkursowej odwołanie nie przysługuje.
Rezultatem projektu, będącym podstawą jego formalnego rozliczenia, jest złożony w terminie wniosek projektowy o grant międzynarodowy lub przygotowanie publikacji o międzynarodowym zasięgu, jakim jest publikacja monografii zbiorowej w wydawnictwie międzynarodowym II poziomu lub publikacja numeru tematycznego (special issue) czasopisma naukowego o znaczeniu międzynarodowym, indeksowanego w bazie Scopus, któremu przypisano co najmniej 100 punktów, zgodnie z aktualnym wykazem czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych oraz wykazem wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe.
Realizacja projektu rozpoczyna się zgodnie z harmonogramem przedstawionym we wniosku konkursowym. Termin rozpoczęcia realizacji projektu w pierwszej edycji konkursu obejmuje okres pomiędzy 1-31 czerwca 2022 roku.
Maksymalny czas realizacji projektu wynosi 10 miesięcy. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość jednokrotnego przedłużenia realizacji projektu o maksymalnie 2 miesiące. Wniosek w tej sprawie, na co najmniej 14 dni przed końcem pierwotnego terminu zakończenia projektu, składany jest do Koordynatora Konkursu.
Po otrzymaniu decyzji dotyczącej złożonego wniosku projektowego lub propozycji wydawniczej, kierownik projektu zobowiązany jest do przesłania informacji na temat ostatecznego rozstrzygnięcia, za pomocą formularza dostępnego pod adresem: https://tinyurl.com/4uc8n2jb
Kosztami kwalifikowanymi w konkursie są wydatki związane z prowadzeniem badań oraz ich upowszechnieniem:
Zakupy książkowe przypisujemy do kategorii „pozostałe”. Laureaci konkursu literaturę w j. polskim będą kupować sami - sprzedający powinien wystawić fakturę na dane UJ. Książki obcojęzyczne będą kupowane przez Dział Zaopatrzenia, któremu będzie należało podać tytuł, autora i ISBN. Zgłaszanie takich zakupów będzie odbywało się przez osobę, która będzie obsługiwała Państwa grant. Po otrzymaniu faktury należało będzie udać się do Biblioteki po pieczęć poświadczającą, iż książka została przyjęta na stan. Dopiero taka faktura może zostać przyjęta przez pracownika administracji.
W przypadku wynagrodzeń dla wykonawców w projekcie należy doliczyć koszty pochodne – narzuty. Narzuty nie dotyczą:
Planując od 1 kwietnia wynagrodzenia w formie: oddelegowania, wszystkich rodzajów dodatków do pensji lub umowy zlecenia ze składkami ZUS należy uwzględnić w obliczeniach składkę na PPK (tj. oprócz standardowych kosztów pracodawcy w wysokości 19,64% trzeba dodać 1,5% na PPK. W związku z tym narzut dla uczestników PPK wynosi 21,14% kwoty brutto, a dla osób nie będących uczestnikami PPK 19,68% kwoty brutto (w takim przypadku należy pamiętać o złożeniu stosownej deklaracji rezygnacji z PPK).
Dodatkowo przy planowaniu dodatków okresowych należy doliczyć 8,5% na wypłatę „trzynastki”.
Obliczając koszty wynagrodzeń dla wykonawców warto dokonać rozeznania rynku. Dla planowanego wynagrodzenia prosimy podawać kwotę **brutto**
Planując koszty proszę zwrócić szczególną uwagę na kwotę zakupu/usługi, ponieważ w zależności od jej wysokości, proces zakupu będzie zróżnicowany, a Kierownicy grantów będą zobowiązani są spełnienia zasad procedury związanej z danym zakupem.
Dopuszcza się uproszczoną procedurę rozeznania rynku w przypadku zakupów do kwoty 3 500 zł netto, bez konieczności jej dokumentowania (rozpoznania można dokonać telefonicznie, poprzez portal internetowy lub w inny dowolny sposób). W takim przypadku na dokumencie potwierdzającym zakup powinien pojawić się opis: „Przed realizacją zamówienia dokonano weryfikacji rynku” lub opis uzasadniający wybór danego wykonawcy. (Opisana procedura dotyczy wszystkich faktur; nie ma wykazujemy ofert konkurencji przy realizacji umów.)
W przypadku zakupów powyżej 3 500 zł netto procedurę rozpoznania rynku będzie należało udokumentować.
W przypadku zakupów na kwotę powyżej 10 000 zł netto, Kierownicy projektów będą zobowiązani do przygotowania indywidualnego zapytania ofertowego tj. zaproszenia do złożenia ofert. Istnieje możliwość skonsultowania pod względem formalnym końcowej wersji takiego zaproszenia z Biurem ID.UJ.
Więcej informacji w Zarządzeniu nr 157 Rektora UJ z dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie: Regulaminu realizacji ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim - http://bit.ly/zarzR157
Skrócony opis procedury dokonywania zakupów ze środków publicznych znajduje się na stronie CWN UJ pod adresem: http://bit.ly/zakupyCAWP
Koszty delegacji krajowych dla członków zespołu będących obywatelami polskimi należy obliczać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej dostępnym pod adresem: http://bit.ly/podrozSLUZB
Koszty transferu i pobytu gości zagranicznych w UJ regulowane są Zarządzeniem Rektora UJ nr 66 z dnia 5 lipca 2016, dostępnym pod adresem: http://bit.ly/zarzadz66
Więcej informacji na temat podróży zagranicznych znajdą Państwo na stronie: https://dwm.uj.edu.pl/procedury-wyjazdowe/formalnosci/zaliczka