Druga edycja Konkursu Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ (WSMiP UJ) na rozwój trwałej interdyscyplinarnej współpracy badawczej, realizowana jest w ramach Działania nr 3 (R2R – współpraca badawcza) w ramach programu strategicznego Inicjatywa Doskonałości w Uniwersytecie Jagiellońskim. Celem realizowanego w ramach działania nr 3 Konkursu jest - zwiększenie umiędzynarodowienia dorobku pracowników i stopnia interdyscyplinarności badań, stworzenie grup badawczych, których zakładanym rezultatem działania jest złożenie wniosku projektowego w instytucji zewnętrznej lub przygotowanie publikacji, której zgodnie z aktualnym wykazem czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych oraz wykazem wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe, przypisano co najmniej 100 punktów w czasopiśmie indeksowanym w bazie Scopus, monografii lub rozdziału w pracy zbiorowej z II poziomu lub dodatkowej listy wydawnictw obcojęzycznych WSMiP oraz rozwój efektywnej współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, realne włączenie studentów do badań prowadzonych na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ.
Kontakt:
e-mail: wsmip.iduj@uj.edu.pl
ul. Reymonta 4, pokój 228
mgr inż. Teresa Borstyn
e-mail: teresa.borstyn@uj.edu.pl
tel. 12 663 27 47
dr Elżbieta Binczycka-Gacek
e-mail: e.binczycka-gacek@uj.edu.pl
tel. 12 663 25 66
Harmonogram konkursu:
nabór wniosków: 1-30 września 2022,
termin rozstrzygnięcia: do 20 października 2022,
początek realizacji projektów: 1-30 listopada 2022.
Kierownikami projektów mogą być osoby zatrudnione na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ na stanowiskach badawczych oraz badawczo-dydaktycznych. Zatrudnienie musi pokrywać się z planowanym czasem realizacji projektu.
W skład zespołu badawczego wchodzą co najmniej dwie osoby zatrudnione na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ na stanowiskach badawczych lub badawczo-dydaktycznych, z zadeklarowanym przypisaniem do różnych dyscyplin naukowych na poziomie 50 procent, przedstawiciel otoczenia społeczno-gospodarczego oraz student.
Dodatkowo w skład zespołu mogą wchodzić pozostali pracownicy WSMiP zatrudnieni na innych stanowiskach oraz pracownicy pozostałych wydziałów UJ, a także studenci WSMiP oraz pozostałych jednostek, doktoranci oraz przedstawiciele otoczenia społeczno-gospodarczego.
Wnioski w konkursie składane są poprzez platformę strefa ID.UJ dostępnej pod adresem https://strefaid.uj.edu.pl/
Maksymalna wnioskowana kwota jednego projektu wynosi 30 000 zł. W uzasadnionych przypadkach Komisja Konkursowa może zdecydować o przyznaniu niższej kwoty niż kwota wnioskowana w budżecie projektu.
Wnioskodawca może złożyć jeden wniosek w danej edycji konkursu. W kolejnej edycji konkursu Laureat może złożyć wniosek wyłącznie w przypadku, gdy zakończył już poprzedni projekt i złożył stosowne sprawozdanie na platformie https://strefaid.uj.edu.pl/
Ocena merytoryczna wniosków i ogłoszenie wyników Konkursu odbywa się w terminie do 20 dni od zakończenia naboru w danej edycji Konkursu (do 20 października).
Wynikiem projektu może być:
Realizacja projektu rozpoczyna się zgodnie z harmonogramem przedstawionym we wniosku konkursowym. Termin rozpoczęcia realizacji projektu w drugiej edycji konkursu obejmuje okres pomiędzy 1-30 listopada 2022 roku.
Maksymalny czas realizacji projektu wynosi 10 miesięcy. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość jednokrotnego przedłużenia realizacji projektu o maksymalnie 2 miesiące. Wniosek w tej sprawie, na co najmniej 14 dni przed końcem pierwotnego terminu zakończenia projektu, składany jest do Koordynatora Konkursu.
Po otrzymaniu decyzji odnośnie do złożonego wniosku projektowego lub propozycji wydawniczej, kierownik projektu zobowiązany jest do przesłania informacji na temat ostatecznego rozstrzygnięcia, za pomocą formularza dostępnego pod adresem: https://tinyurl.com/y2dfzmze
Kosztami kwalifikowanymi w konkursie są wydatki związane z prowadzeniem badań oraz ich upowszechnieniem:
Zakupy książkowe przypisujemy do kategorii „pozostałe”. Laureaci konkursu literaturę w j. polskim będą kupować sami - sprzedający powinien wystawić fakturę na dane UJ. Książki obcojęzyczne będą kupowane przez Dział Zaopatrzenia, któremu będzie należało podać tytuł, autora i ISBN. Zgłaszanie takich zakupów będzie odbywało się przez osobę, która będzie obsługiwała Państwa projekt. Po otrzymaniu faktury należało będzie udać się do Biblioteki WSMiP w celu poświadczenia, iż książka została przyjęta na stan. Dopiero taka faktura może zostać przyjęta przez pracownika administracji do dalszego procedowania rozliczenia.
W przypadku wynagrodzeń dla wykonawców w projekcie należy doliczyć koszty pochodne – narzuty. Narzuty nie dotyczą:
Obliczanie narzutów:
Planując wynagrodzenia w formie: oddelegowania, wszystkich rodzajów dodatków do pensji lub umowy zlecenia ze składkami ZUS należy uwzględnić w obliczeniach składkę na PPK (tj. oprócz standardowych kosztów pracodawcy w wysokości 19,64% trzeba dodać 1,5% na PPK. W związku z tym narzut dla uczestników PPK wynosi 21,14% kwoty brutto, a dla osób nie będących uczestnikami PPK 19,68% kwoty brutto (w takim przypadku należy pamiętać o złożeniu stosownej deklaracji rezygnacji z PPK).
Dodatkowo przy planowaniu dodatków okresowych należy doliczyć 8,5% na wypłatę „trzynastki”.
Obliczając koszty wynagrodzeń dla wykonawców warto dokonać rozeznania rynku. Dla planowanego wynagrodzenia prosimy podawać kwotę **brutto**
Planując koszty proszę zwrócić szczególną uwagę na kwotę zakupu/usługi, ponieważ w zależności od jej wysokości, proces zakupu będzie zróżnicowany, a Kierownicy grantów będą zobowiązani są spełnienia zasad procedury związanej z danym zakupem.
Dopuszcza się uproszczoną procedurę rozeznania rynku w przypadku zakupów do kwoty 3 500 zł netto, bez konieczności jej dokumentowania (rozpoznania można dokonać telefonicznie, poprzez portal internetowy lub w inny dowolny sposób). W takim przypadku na dokumencie potwierdzającym zakup powinien pojawić się opis: „Przed realizacją zamówienia dokonano weryfikacji rynku” lub opis uzasadniający wybór danego wykonawcy. (Opisana procedura dotyczy wszystkich faktur; nie ma wykazujemy ofert konkurencji przy realizacji umów.)
W przypadku zakupów powyżej 3 500 zł netto procedurę rozpoznania rynku będzie należało udokumentować.
W przypadku zakupów na kwotę powyżej 10 000 zł netto, Kierownicy grantów będą zobowiązani do przygotowania indywidualnego zapytania ofertowego tj. zaproszenia do złożenia ofert. Istnieje możliwość skonsultowania pod względem formalnym końcowej wersji takiego zaproszenia z Biurem ID.UJ.
Więcej informacji w Zarządzeniu nr 157 Rektora UJ z dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie: Regulaminu realizacji ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim - http://bit.ly/zarzR157
Skrócony opis procedury dokonywania zakupów ze środków publicznych znajduje się na stronie CWN UJ pod adresem: http://bit.ly/zakupyCAWP
Koszty delegacji krajowych dla członków zespołu będących obywatelami polskimi należy obliczać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej dostępnym pod adresem: http://bit.ly/podrozSLUZB
Koszty transferu i pobytu gości zagranicznych w UJ regulowane są Zarządzeniem Rektora UJ nr 66 z dnia 5 lipca 2016, dostępnym pod adresem: http://bit.ly/zarzadz66
Więcej informacji na temat podróży zagranicznych znajdą Państwo na stronie: https://dwm.uj.edu.pl/procedury-wyjazdowe/formalnosci/zaliczka